- Bog
De første år i skolen - efter reformen
(2015)
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.362
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Barnets møde med skolen (Anne Knudsen: De første år i skolen - efter folkeskolereformen ; Børns psykiske udvikling og trivsel i et sociologisk og psykologisk perspektiv ; Identitet og fællesskaber. Poul Bak Lundgård: Robusthed. Caroline Jacobsen: Intersektionalitet - børns forskellige vilkår og læringsudbytte ; Sunde børn lærer bedst). Skolens møde med barnet (Anne Knudsen: Dannelse og uddannelse i indskolingen ; Læringsmålsstyret og god undervisning i indskolingen ; Leg og læring i indskolingen. Thomas Binderup: Klasseledelse og inklusion i indskolingen. Marie Ørum Pedersen: Børn med behov for andre læringsbetingelser. Mette Stæhr: Kultur som misforstået forståelseskategori. Kulturforskellighed - en kontekstafhængig tilgang / af Martin Holmgaard Laursen & Anne Knudsen). Samarbejde i indskolingen og uddannelse (Anne Knudsen: Teori og praksis - en introduktion til videnskabsteori ; Det tværprofessionelle samarbejde i indskolingen ; De professionsstuderendes møde med uddannelsen. Caroline Jacobsen: Samarbejde i og om skolestart: professionelle, forældre og elever). Indskolingens fag og aktiviteter (Science fra børnehave til skole / af Karen Bollingberg & Birgitte Virenfeldt Damgaard. Line Krebs Henrichsen: Natur og teknologi i indskolingen. Mikkel Snorre Wilms Boysen: Indskolingen mellem standardisering og innovation. Anne Bahrenscheer: Idræt, leg og bevægelse i indskolingen - et perspektiv på læring. Understøttende undervisning i indskolingen / af Anja Wittus Nissen & Anne Knudsen. Christine Dupont: Digitale medier i indskolingen)
ISBN
9788778423597
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2015)
Omfang
289 sider
Forlag
Billesø & Baltzer
Målgruppe
fagligt niveaualment niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Fagbladet folkeskolen online, 2015-06-23
Fagbladet folkeskolen online, 2015-06-23Lektørudtalelse
En befriende "rodet" behandling af området. Man kan savne aspekter, men så finder man så meget andet. Den fundamentale forskel på børnehaveklassen og de fagopdelte klasser omtales ikke i bogen. At "reformen" nævnes i titlen, skal man ikke tage så tungt. Langt det meste af indholdet er ganske reform-uafhængigt