Forny dine lån

Forny fra din lånerstatus på hjemmesiden, forny på SMS eller kontakt os på biblioteket.

Vilkår for fornyelse af lån

Du skal være opmærksom på, at du kun kan forny dine lån et begrænset antal gange. Du skal derfor ikke nødvendigvis forny alle dine lån, hver gang du har brug for at forny ét. Forny derfor kun, når lånetiden er ved at udløbe for det enkelte lån.
Hvis det er et lån fra et andet bibliotek, bliver det fornyet med forbehold og du kan komme ud for, at du får besked om, at det ikke kan fornyes alligevel. 

Særligt ved fjernlån
Fjernlån fornyes altid efter aftale med långivende bibliotek. Hvis fornyelse af fjernlånet afvises af långivende bibliotek, modtager du en meddelelse om, at lånet har fået en ny afleveringsdato. Derefter har du 7 dage til at aflevere. For at ungå kortere lånetid på fjernlån, så bør du VENTE med at forny dine fjernån indtil du har 7 dage tilbage af lånetiden.

Hvis ikke der er andre, der står i kø, kan du forny dine lån 5 gange.

Sådan gør du:

  1. Log ind med lånernummer/cpr-nummer og pinkode.
  2. Vælg "Min konto" i øverste højre hjørne.
  3. Klik på "Lån " i den lodrette menu ude til venstre.
  4. Sæt hak i den lille firkant til venstre ud for de lån, som du gerne vil (og kan) forny. Der vil være synlige firkanter ud for de lån, som du har mulighed for at forny. Kan du ikke forny dit lån, fordi materialet fx er reserveret til en anden låner, vil der ikke være en synlig firkant.
  5. Klik på knappen "Forny valgte"
  6. Bemærk! Hvis det er et lån fra et andet bibliotek, kan du indenfor 3 dage få besked om fornyelse er afvist af det andet bibliotek.

Eller kom på biblioteket for at forny dit lån 

Du kan selvfølgelig også altid kontakte biblioteket på telefon 59665000 mellem kl. 9.00 og 15.00 eller skriv til mail biblioteket@odsherred.dk og bede en bibliotekar om hjælp.